Πως να πεις Goodbye to Christmas Blues

 

Οι εορταστικές μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς φαίνεται ότι για τους περισσότερους ανθρώπους αποτελούν μέρες χαράς, διασκέδασης, ζεστασιάς με φίλους και την οικογένεια. Μπορεί όμως να μην ανήκεις στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν νιώθει έτσι, και να νιώθεις μοναξιά κατά την διάρκεια των εορτών. Όμως, μοναξιά μπορεί να νιώσει και κάποιος που βρίσκεται με πολλούς ανθρώπους γύρω του αλλά ταυτόχρονα νιώθει μόνος ανάμεσα τους.

Από που μπορεί όμως να προέρχεται αυτό το συναίσθημα; Μπορεί να είναι άνθρωποι που έχουν χάσει την οικογένειά τους ή δεν έχουν και τις «καλύτερες» σχέσεις μαζί τους, που δεν έχουν ένα υποστηρικτικό κοινωνικό περιβάλλον. Ακόμα, μπορεί να οφείλεται και στις δυσκολίες που έχει προκαλέσει η πανδημία και δεν επιτρέπει εύκολα, ακόμη και φέτος, την μετακίνηση σε άλλες πόλεις ή χώρες. Οι γιορτές είναι γεμάτες με εικόνες από ανθρώπους που περνούν χαρούμενες στιγμές με την οικογένεια ή και τους φίλους τους, προκαλώντας σε κάποιον να νιώθει ότι είναι ο Μόνος χωρίς αγαπημένους γύρω του. Σε αυτό βέβαια έχουν συμβάλλει τα τελευταία χρόνια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου όλοι ανεβάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό εικόνες «χαράς», που μπορεί να είναι απλά μία εικονική πραγματικότητα και να μην ανταποκρίνεται στο τι συμβαίνει πραγματικά στη ζωή τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συγκρίνουν τη ζωή τους με άλλους ανθρώπους και να νιώθουν ότι δεν είναι αρκετά καλοί.

Επιπλέον, αυτές οι γιορτινές μέρες μπορεί να έχουν συνδεθεί με ένα δυσάρεστο γεγονός που έχει συμβεί στο παρελθόν ή να αποτελούσαν ανέκαθεν μία όχι ευχάριστη περίοδο για κάποιον, ακόμη και κατά την διάρκεια της παιδικής ηλικίας ενός ανθρώπου. Η συνεχής προβολή των διαφημίσεων που τονίζουν ποια περίοδο διανύουμε και οι προσδοκίες αυτής της περιόδου, ένα τραγούδι που ξυπνάει μνήμες ή μια μυρωδιά, μπορεί να ενισχύσουν το συναίσθημα μοναξιάς σε κάποιους ανθρώπους, κάνοντας αρνητική κριτική και συγκρίνοντας τον εαυτό τους με μία δημοσίευση στο Ινσταγκραμ μιας χριστουγεννιάτικης εικόνας.

Η μοναξιά έχει διαφορετικό πρόσωπο για τον κάθε ένα μας, μπορεί να έχει συναισθήματα όπως άγχος, βαρεμάρα, ένταση, απομόνωση, μελαγχολία, αναβλητικότητα, έλλειψη κινήτρων, έλλειψη ευχαρίστησης. Ενώ σωματικά μπορεί να εκφράζεται με πονοκεφάλους, πιασμένους ώμους, κόμπο στο στομάχι, ξεσπάσματα στο φαγητό ή το ποτό.

Τελικά πως μπορείς αντιμετωπίσεις αυτό το αίσθημα σε μία περίοδο που γύρω σου όλα στο υπενθυμίζουν;

  • Είναι Εντάξει να μην σου αρέσουν τα Χριστούγεννα, παρόλα αυτά αν δεν σου αρέσει ο «κλασσικός τρόπος που τα γιορτάζουν όλοι, επέλεξε ΕΣΥ τι θα ήθελες να κάνεις.
  • Χρησιμοποίησε την τεχνολογία για να συνδεθείς με ανθρώπους που θέλεις στη ζωή σου ή για να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν.
  • Να είσαι ευγενικός με τον εαυτό σου και φρόντισε τον λίγο παραπάνω, φρόντισε το φαγητό σου, δες μια αγαπημένη ταινία, κάνε ένα ζεστό μπάνιο.
  • Σχεδίασε κάτι που περιμένεις καιρό. Αυτές τις μέρες μπορεί να έχεις άδεια οπότε να μπορέσεις να οργανώσεις ένα ταξίδι ή να φτιάξεις μια λίστα με πράγματα που θέλεις να κάνεις και οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν σου αφήνουν χρόνο.
  • ΄Πάρε το χρόνο σου και ρώτα στον εαυτό σου τι είναι αυτό που σε ευχαριστεί;